onsdag 9 januari 2013

Tillbaka till verkligheten

Onsdag och idag är vi åter i verkligheten. Klockan ringde 6:30 i morse och vi var tröttare än någonsin. Skola för barnen och ja som vilken skoldag som helst så fick jag tjata på barnen att göra sig klart. Tjafs om att ha täckbyxor och mössa. Hon har inte varför ska jag. Han har inga täckbyxor varför måste jag. Alltid ska det tjafsas om någonting. Fick iväg barnen till skolan till slut och tog min kaffekopp och lutade mig tillbaka och kollade på nyheterna. Bl.a. förslaget som Centerpartiet  om fri invandring och ingen skolplikt togs upp. Jag orkade inte ens lyssna. Jag blir såååå trött. Nej så jag satte mig vid datorn i stället. Vet inte om det var så mycket bättre.
Tror jag tar och låter bli all sorts media idag. Känner att jag blir bara på dåligt humör. Gör ett ryck här i stället och tar och promenerar iväg till kansliet för lite fotbollsjobb. På em ska jag hämta syrrans sessor på förskolan och får rå om dem hela em innan det är dags för hockeyträning med Emil.

På återläsande

Inga kommentarer: