onsdag 27 februari 2013

Idag kan det bara bli bättre

God morgon
Äntligen ny dag. Gårdagen var en riktig skitdag. Vaknade med panndunk som låg och molade hela dagen. Magnus gick ut på promenad tidigt och jag låg fortfarande kvar i sängen. Så ringer han och vill bli hämtad för han kan inte röra sig. Då har det hänt nått med ryggen och han vet inte om det är diskbråcket eller nått annat, men ont har han.  Han är ingen som klagar i vanliga fall och ibland glömmer man bort att han har ont i ryggen. Igår hade han verkligen ont för han kunde inte hålla emot och dölja det. Jag kände mig sååå maktlös och led med han :( Hela dagen låg han och sa typ ingenting. Vår tripp till Edsbyn blev plötsligt hotad och barnen blev ju såklart jätte oroliga att vi inte skulle komma iväg som dom ville. Mina benhinnor mådde inte bra efter tisdagens träning och jag var väl inte på det bästa humöret.
Tajm för mat och jag hade lovat stuvade makaroner. Vad händer??? Jo självklart kokar mjölken över. Hela spisen och golvet fullt av mjölk och kastrullen fastnar i spisen.  Bara skura köket då innan jag kunde fortsätta med maten. Stress blev det eftersom Emil skulle på träning.
Vi fick i oss mat och kom  iväg på träningen iallafall. Kände hur jag bara satt och stirrade rakt ut i luften. Emils tränare kom fram och sa: Du ser lite trött ut :) Mmmmm skoja inte tänkte jag.
När vi kom hem ville jag bara gå och lägga mig meeeen då var ju en löpvända inplanerad med syrran så det var bara att byta om. Skönt att komma ut och andas lite frisk luft trots att jag var redo för sängen. 9km blev det och trot eller ej men det blev springning hela vägen ;)
Eftersom jag inte visste hur Magnus känd i ryggen i morse så gick jag ut med Sören. Ingen ide att lägga sig igen efter den promenaden så idag har jag varit uppe tidigt :) Hur som så kan den här dagen bara bli bättre än gårdagen.
Kamma till fluffet nu och på med lite spackel så är jag redo för dagens kommande ;)

På återläsande

Inga kommentarer: