måndag 8 april 2013

Ett litet livstecken

Nu har dagarna rusat iväg igen och det har inte blivit nå bloggande på ett tag.
Barnens påsklov är över och idag var det skola igen efter nio dagars ledighet. Fint väder har vi haft. Lite kyligt än men skönt när solen är framme. Barnen har man inte märkt av särskilt mycket under lovet. Hem och äter sen drar dom iväg upp på vallen med sina kompisar. Så fort snön börjar smälta och solen kikar fram så försvinner barnen ut och det är så kul tycker jag när de vill vara ute och leka. Tyvärr ser man knappt skymten av dem och jag gissar på att det är så det kommer vara nu.
Själv har jag fastnat i nått bakträsk. Bakar och bakar. Bullar, kubb,  flera olika sorters kakor. Vet inte varför jag helt plötsligt tycker det är så kul att baka :o
Träningen rullar på bra och trots lite fusk i påsk så går det åt rätt håll. Inte riktigt nått mitt mål än men jag känner att jag har det i mitt grepp nu :)
Snart drar serien igång på allvar med fotbollen både för barnen och mig. Kul ska det bli att få följa Emil som ska spela matcher i seriespel i år. Emilia har börjat i nytt lag och det ska bli roligt att få sitta på sidan som förälder och heja inte som ledare :) Ja våren och sommaren är välkommen om vi säger så :)

Det var ett litet livstecken ifrån mig. Vi får väl se när jag kikar tillbaka och bloggar av mig :P

På återläsande

3 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej Breezie. Åh det är slut på påskloven hos er med samma här nere. Duktig du är som bakar så därmycket och det är roligt att baka när det blir bra resultat Finns så mycket goda kakor med har du gjort jitterbuggar! De brukar ungarna vara alldeles galn efter,Tips bara men det har du nog redan gjort.Ha det så bra

Therese sa...

Ja mycket bakandes blir det :) Vid jämna mellanrum sen kan det gå ett tag och jag bakar inte alls :) Jitterbuggare har jag gjort, dom är goda och ja barnen gillar dem ;)

Filifjonkan 1 sa...

Hihi.. ja så kul det är mina favoritkakor det med. Finns ju så man kan variera, Jag skall göra bullar idag lovat baka åt en väninna som brutit sin högra arm för en vecka sen så hon behöver lite hjälp. Hoppas allt bra där hos er och att våren kommit hem till dig med idag är det blåsigt så man fryser faktiskt här, Tjocka jackan på idag !