fredag 14 december 2012

Den kanske finns där men det är en annan sorts...

Övriga familjemedlemmar försvann åt olika håll så jag slog mig ner vid datorn drog på mig lurarna och lutade mig tillbaka och lyssnade på lite musik. Skönt :) Skönt att det är fredag, sovmorgon i morgon  tänkte jag. Typ nästa tanke som poppade upp var att jag ska med Emilia på handbollsmatch i morgon, när var det samling nu igen. Jaaaa kl:9, va roligt. Ingen sovmorgon alltså. Jaja, på söndag får jag lite sovmorgon i alla fall. Åkte i väg i morse på mitt vanliga fredagsjobb, lite städning. Magnus fick städa hemma :P En vända på stan och nu är alla julklappar klara utom en och det är till mamma :) Hon har alltid önskningar men är i alla fall skit svår att hitta nått till, jag förstår inte hur det går ihop.
Hmm är det 9 dagar kvar till julafton, Ingen julkänsla som vanligt. Eller, det kanske är så att man har julkänslan där men den är annorlunda mot när man var yngre. Man har ju inte samma förväntnigar som förut osv. Kan det vara så tro?? Den kanske finns där men det är en annan sorts julkänsla.
När man var yngre behövde man aldrig vara så involverad i hysterin heller för den delen. Kanske inte var sån hysteri då heller, jag minns inte. Jag skulle kunna åka iväg bort med mina nära och kära och skippa allt fast det känns ju inte så juligt. Nu som vuxen känner jag bara att jag vill vara med mina nära och kära. Jag bryr mig inte så mycket om det andra runt omkring. Det är väl barnen som ser fram emot paketen mm. I år firar vi inte med min familj på julafton och det känns lite tråkigt för lillebror åker hem tidigt på juldagen när vi ska fira med min familj så han och hans flickvän blir inte med :(
Vi träffas så sällan så när det väl är jul vill man vara med när han är hem. Han är ju hem andra ggr om året också men då är det bara korta vändor och vi hinner inte alltid ses. Jaja det är väl som det är.
En prommis med skrutt hunden får det bli nu.

Trevlig helg
På återläsande


Inga kommentarer: