söndag 16 december 2012

En helg med ett skönt tempo

En fullspäckad helg som vanligt men ändå så har det varit lugnt. Åkte med Emilia på handbollsmatch i går sen var barnen hos sin farmor och bakade pepparkakor på em. Själv tog jag det lugnt och slappade lite i soffan vek lite tvätt. Ja strosade på här hemma i ett behagligt tempo. Idag har det varit lite högre tempo, men ändå behagligt. Först hockeymatch med Emil sen snabbt hem och byta om och vidare på fotbollsträning. Tänkte först inte vara med eftersom jag är så förkyld, men ingen feber och ingen halsont så jag tänkte att jag provar lite lätt får se. Prova lite lätt??? Jag kan inte prova lite lätt utan ger järnet fullt ut men det lät väl bra just då. Nog kändes det allt att kroppen inte är riktigt kry, men fan så roligt det var :)  Tränade lite futsal idag då det inte är långt kvar till vår cup vi ska ha. Jag ska fan ta en plats i laget till cupen om jag så ska spy :) Lite tufft är det att kämpa bland alla ungdomar som är vältränade men skam den som ger sig. Jag ser ju på de yngre tjejerna som varit med och tränar nu under hösten vad dom har utvecklats av att få spela med de äldre tjejerna. De är ju tjejer som är 16 år och äldre de tränar med. Det skall tilläggas att jag är faktiskt inte äldst :)
Sen har vi en riktigt bra tränare. Väldigt kunnig och han vet vad han pratar om.  Idag var även Magnus med så både jag, dotra och mannen var på plan samtidigt :) Jag ser fram emot när säsongen börjar på riktigt. Cupen i januari sen träningsläger i Tyskland sen så drar serien i gång. Flera tränigsmatcher före såklart. Ska bli kul.

Måndag i morgon då och julvecka.
Önskar er en trevlig vecka

God Jul på er


Inga kommentarer: