söndag 2 december 2012

Kul, men så typiskt

God morgon. Första advent, minus 15 grader och sol. 
Kan bli en riktigt fin dag idag.
I år har vi haft problem att hitta på vad vi ska köpa till barnen i julklapp. Självklart har de önskningar men det har varit önskningar som poppat upp bara för att de skulle skriva en önskelista. Känns inte som om det är riktigt vad barnen kommer leka med och vad de verkligen vill ha osv. Visst har de någon önskning som jag vet att det är något de verkligen vill ha. Vi har flera ggr varit på väg att köpa ett pingisbord till grabbarna, men vi har tycket att de varit för små tidigare och det tar plats, sen förra året hittade vi bättre julklappar. I år bestämde vi oss och köpte ett pingisbord till lilleman vad händer då???? Jo, för första gången i mitt liv så lämnade jag in mitt kvitto till en tävling när jag hade handlat mat.  I går ringde de från affären och sa att vi vunnit, ett pingisbord. Klart det var kul att vi vann men va fan är det inte typiskt?? Nu står jag här med två pingisbord. Någon som vill köpa ett pingisbord :D
Passade på att frosta av frysen nu när det är så jäkla kallt. Ska ta och torka ur och göra rent. Em bjuder nog på en promenad på stan och kolla in julskyltningen. Får se om det kan vara nått i år? Har inte varit alltför rolig och stämningsfull de senaste åren. Man vill ju ha det där mysiga med ljus snö tomtar. Skyltfönster som är pyntade och lite extra roliga att kolla in i. Vi får se då hur det blir i år. Hoppet är det sista som överger en ;)
Önskar er en mysig första advent. På återläsande


Inga kommentarer: