måndag 3 december 2012

Typiskt min otur

Måndag, ny vecka framför oss och exakt tre veckor kvar till julafton. Barnen längtar :) Sjukstugan håller i sig men idag har barnen i alla fall varit i skolan. Fast vi vilar en dag till från träningar. Kallt så in i vassen ute och även inne. När vi vaknade i morse var det 17 grader inne. Nu har jag vridit på värmen mer men vi går runt här med tjocktröjor och raggsockor.
Magnus och jag bestämde oss i förra veckan för att köpa en tv till sovrummet åt oss i julklapp. Vi åkte ner på stan för att kolla. Rena rama djungeln för mig kändes det som.Vi fick hjälp som tur för den vi tänkte köpa till sovrummet var inte anpassad till bla bla bla mm. Det hade inte blivit nå bra.Efter mycket om och men så  summan av kardemumman blev som så att eftersom vår tv i vardagsrummet har några år på nacken och har börjat bråka lite då och då så slutade det med att vi köpte en ny tv till vardagsrummet och flyttade in den gamla i sovrummet. Ja det blev ju bra, ett tag :/ Slog på den här om kvällen när jag skulle lägga mig och kolla och det knäppte till sen hände inget mer. Va fan :( Vi fick inte igång den. Dagen efter ringde vi en tv kunnig person och fick det konstaterat att åk till tippen med den. Nog för att det var nått på g men jag trodde ju inte att det skulle bli så omgående, ett par år till hade jag ju räknat med. Så var det med att få en tv i sovrummet. Det var ju trevlig i några dagar :( Samtidig så var det väl tur att vi gjorde som vi gjorde, att vi köpte en ny till vardagsrummet i stället för en liten till sovrummet. Annars hade vi suttit här med en liten husvagns tv i vardagsrummet. I-lands problem nej inte direkt men tänk er själva att sitta i soffan och 3 meter bort ha en liten tv på 14", värdelöst.
Hur som helst så gav jag bort min lilla 14" tv eftersom jag hade en "ny". Så nu är jag utan i sovrummet i alla fall :/
Så tomten snälla du jag önskar mig en liten tv till mitt sovrum. Jag har varit snäll :)

Nu tajm att åka på möte
På återläsande

Inga kommentarer: