tisdag 1 januari 2013

Inviger 2013

Första Januari 2013. Är det idag många börjar sina nya liv?? :) Sluta röka/snusa, börja träna osv osv. Jag har inte lämnat något nyårslöfte meeen jag är en av dom som säger att jag ska börja träna.
Eller tränar gör jag ju redan men med hjälp av Moa min egna lilla PT ska det förhoppningsvis bli mer effektivt och jag kan inte slingra mig längre :) Det är ju bara för min egen del inte Moas eller någon annans del jag gör det här, men av någon anledning så blir det mer på allvar när jag har någon som pushar mig och ger mig en spark där bak när det behövs. Det börjar ju bra, eller inte. På schemat Moa har gjort åt mig står det simning idag. Ok lät skönt , synd att badhuset hade stängt nu då. Det är sånna här saker som gör att det skiter sig för mig. Det får bli en promenad när vi ska till syrran på em i stället då.
Smörgåstårta hade barnen beställt som nyårsmat. Trökigt tyckte jag men ok. Gjorde en smörgåstårta som barnen hade önskat. På em igår ringde det på dörren och där stod mamma och pappa. De hade gjort en form med potatis, oxfilé och vitlökssmör till mig och Magnus. Så snälla och omtänksamma. Jag hade ju sett fram emot något liknande på nyår men som sagt barnen fick bestämma. Nu fick jag min köttbit som jag ville och gud va gott det var, extra gott när det var mammas mat :)
Så smörgåstårtan då. Jo barnen skrapade av ingredienserna uppe på sen var det bra. Det är tacken för att man stod en hel em och gjorde smörgåstårta. Jag och Magnus tog en bit till förrätt och den var god. Det blev ju en hel del över då så det får bli lunchen idag och det räcker även till mamma och pappa ;)
Det har varit ganska lugnt de senaste dagarna och rastlösheten har pulserat ända ut i fingertopparna på mig och vad händer när jag blir rastlös? Jo jag blir tjurig och grinig och allt är bläää.
 Japp så är det och det har dom stackarna som bor med mig allt fått höra här. Nu den här veckan är det fullspäckat schema i stället så man vet inte hur man ska hinna med. Varför kan det aldrig bli lagom, lite då och lite då. Jaja det är januari och det betyder att vi nu går mot ljusare tider. Även om det är ett tag kvar så känns det bättre att veta att vi är på den sidan av året :)
Första kvartalet skall vi klara av en visit till lillebror i Stockholm. Jag har nu lovat barnen att vi ska åka till min och deras saknade vänner i norr :) Sen ska vi också hinna med ett träningsläger i Tyskland. Härligt med planer att se fram emot.

Så där, då har vi invigt 2013

På återläsande

Inga kommentarer: