måndag 14 januari 2013

Ett steg närmare

Jaha då var det måndag och allt vad det innebär :)
Ny vecka = ett steg närmare våren vilket i sin tur = ett steg närmare fotbollssäsongens början och massa annat trevligt.
Barnen iväg skickade till skolan. Skit kallt ute så  det tog emot att låta dem gå. Kikade på dem genom fönstret och jag tror dom gick fem meter utan att röra varandra sen kom snöbollarna och jag så hur dom tjafsade. Igår hade jag nog kunnat slängt ut dem alla tre. Emilia vaknade med ett djävulskt humör och var så där irriterande uppsnoffsig. Det är inte ofta hon är så men igår fick vi se den sidan :/ Emil och Isac bara käftade emot. Lilleman hakar ofta bara på utan att veta vad han säger, men han har börjat sagt ifrån till sina syskon när de jävlas. På gott och ont :)
 Jävligt drygt är det när dom här "perioderna" kommer samtidigt eller precis avlöser varandra, man hinner inte ladda om sig så tålamodet får ju aldrig fyllas på ordentligt. Jaaa det är härligt med barn.
 Idag blir det jobb på kansliet på fm.
Tjejer som sökt till fotbollsgymnasiet till hösten kommer på info träff efter lunch så det är lite fix som måste göras. Fotbollsträning i kväll och på måndagar är det styrka och teknik. Hoppas min kropp håller hela träningen. Har så ont i fotlederna och ena låret :/ Blir det inte så mycket springa med tvära stopp så tror jag det ska fungera.
Första seriösa vecka efter min kära Pt:s program vilket har gett resultat och då har vi inte börjat med all träning på riktigt än, men maten är i full gång. Inte en dag under veckan som gått har jag legat över kcal intaget per dag. Har funkat kanon och gett - på vågen redan ;)
Har legat på lat sidan lite när det gäller tvätten så det är tajm att ta tag i dom överfulla tvättkorgarna och sen dags att göra sig klar för dagens kommande ;)

På återläsande



Inga kommentarer: