tisdag 22 januari 2013

Jobbiga tisdagar

Trött så in i vassen är jag idag. Tanken var att jag skulle lämna barnen i skolan idag sen gå och simma. Det sket sig för badet öppnade inte förns kl:10. På fredagar var det tydligen öppet från 06. Typiskt. Tisdagar är ingen bra dag. Allt kör ihop sig här hemma då. Nog är det bra att barnen idrottar men det är ett evigt pusslandes för att få ihop det och tisdagarna är värst.
Från det ena till det andra så har jag nu blivit kompis med appen shape up. Räkna kcal är nu världens enklaste. Jag har mina siffror för max intag per dag och nu börjar jag lära mig och se med ögat hur mycket allt är. En dag på en månad har jag överskridit max intaget och det var med 18 kcal så det är inget att bråka om.
Nej fy vad jag gäspar. Dags att göra nått så man vaknar till liv. Lite städning åt firrarna får det nog bli.

På återläsande

Inga kommentarer: