söndag 20 januari 2013

Några dagars frånvaro igen....


Första träningspasset med Moa i torsdags. Jävligt jobbigt men kul. Jag kunde knappt stå och håret var blött som om jag hade duschat :) och det här betalar jag för tänkte jag, hur dum är man på en skala :) Sen när vi var klara och jag äntligen fick sitta så kändes det ju såklart väldans bra. Tog mig nästan tre timmar innan jag orkade ta mig in i duschen. Träningsvärk var ju inget jag behövde fundera om det var nått jag skulle få utan det visste jag ju redan på to kväll. Idag känns det ganska bra i kroppen. Bara ladda om till nästa pass. En tur till Skönvik på fredagen där jag nog fick världens grundligaste hälsoundersökning. Kändes det som iallafall.  Med mig hem fick jag en liten apparat som jag skulle sova med natten till lö. Slangar till näsan och sladdar till elektroder och en massa jox, men trots alla dessa sladdar och en liten dator på magen så sov jag över förväntan bra. Ska bli intressant att höra vad datorn visar. Det talar om ALLT. Andning, hjärtslag, syreupptagning, snarkningar, vilken sida man sover mest på mm.mm. Nu är det bara några blodprover kvar sen är det förhoppningsvis klart. Kul att man kan hjälpa till med utvecklingen för något positivt ska det väl ge hoppas jag. Om inte annat så har jag fått en grundlig genomgång :) En promenad med man och hund blev det på kvällen sen lite mys med barnen till Gladiatorerna.
Lördagen började med kaos. Isac skulle på hockeyträning men kom in och grinade för att han inte skulle få träna. Punka på bilen :o Va faaaaan tänkte jag som fick lite smärre panik då jag skulle ha bilen hela em sen. Pappa var snäll och skjutsade Isac så han fick träna så för Isac var allt frid och fröjd :) Magnus fick äran att fixa däcket och på em rullade bilen igen så Emilia och jag åkte till teatern för att jobba med fotbollen. Avslutade lördagen med film, Hypnotisören med Persbrandt.
Lite sovmorgon idag för hela familjen då vi inte hade någonting. Heeeelt otroligt. En ledig dag. En lång promenad på fm med hunden och syrran så tog vi hennes tjejer med oss  i vagnen. Det är inte lätt att köra barnvagn på vinterunderlag även om det är slätt. Extra träning fick vi allt. Riktigt skönt väder har det varit idag. Lagom kallt och lite sol. Efter lunchen åkte vi ett helt gäng till pulkabacken och åkte pulka, madrass, bob mm. Stora som små härjade loss i snön :) Lite varm choklad och annat i solen var inte helt fel. En lugn och skön helg men ändå händelserik.
Ja och snart var den här helgen över. En liten snoa med hunden nu innan kvällens kökstjänst kallar.
På återläsande


Inga kommentarer: