torsdag 24 januari 2013

På god väg

Torsdag och dags för del tre i undersökningen jag är med i, provtagning. En jäkla massa olika prover skulle tas så det slutade med 7 st rör blod. Eftersom jag skulle vara fastande så var jag lite smått hungrig när jag kom hem. Smet in på affären innan jag åkte hem och köpte med mig nybakat bröd. En limpa som dom precis tagit ut ur ugnen så det gick knappt att hålla i påsen. Gissa om det var gott.
Har inte gått en månad  än sedan jag började min kamp om att gå ner x antal kg men idag tjuvkikade jag lite genom att väga mig och mäta. Kom  på mig själv när jag bara drog av mig jeansen som om dom var ett par mjukisbyxor. Knäppte inte ens upp bältet så då kände jag att nej nu måste jag kolla hur det gått. Jag hade ett delmål och det var att från 1/1 till 1/2 gå ner 4 kg och det har jag klarat nu innan 1/2 :) Tänkte att jag skulle ge mig på LCHF men det kändes inte bra att proppa kärlen fulla med fett, framför allt inte när jag har hjärt -och kärl sjukdomar i släkten. Jag är glad nu att jag valde metoden att räkna kcal i stället. Det gav resultat ganska omgående och jag kan äta precis vad jag vill bara jag följer uträkningen och inte överskrider max kcal per dag och jag har klarat det utan problem. Sen ska jag väl inte glömma att jag faktiskt tränat en hel del. Fr.o.m nästa vecka börjar vi träna ute med fotbollen plus att det blir en dag till så fotboll 4 ggr per vecka blir det nu. Skit kul att komma ut. Kallt och inte direkt någon sommarkänsla men ett steg närmare sommaren. Det blir något helt annat att träna ute än inne.
Övriga i familjen har intagit soffan för att kolla på hockey. Själv tänker jag luta mig tillbaka med lurarna på och lite sköna toner.
Fredag i morgon kamrater ;)

På återläsande


Inga kommentarer: