onsdag 13 februari 2013

Inte redo för det här än

God morgon
Idag var det min sovmorgon ,men 6:30 kliver jag upp käkar en macka sen träningskläder på och 3 km på löpbandet är nu avklarat. Hade tänkt mig att orka 5 km men Fy fan va tungt det var idag. Fast såklart skönt nu att jag gjort det. Får nöja mig med 3 km idag. Har fotbollsträning i kväll också som jag ska orka med. Såvida det inte börjar snöa igen så vi inte kan träna. I måndags var konstgräset inte grönt om man säger så trots att det är värme på i planen. Jäkla snö. Så trött på vintern nu. Fast det är man väl alltid den här tiden på året och gnäller gör man också fast man vet att det är typ två mån till kvar med snö :/
Utvecklingssamtal med båda pojkarna i går och som alla andra utv samtal jag varit på så går jag därifrån och är en riktigt stolt mamma. Även om jag ibland får höra av mina barn att jag är världens kassaste och dummaste  mamma som aaaaaaldrig låter barnen få eller göra någonting så verkar det ha gett resultat :) Skötsamma barn som föregår med gott exempel, noggranna och duktiga i skolan var avslutningen på samtalet. Det värmer. Idag är det Emilias tur att ha utv samtal :)
Igår var vi till Domarhagen på öppethus.
Mamma är du nervös? Du verkar nervös, sa Emilia. Klart som fan jag var nervös eller nervös var kanske inte rätta ordet. Dags för högstadiet till hösten. Den där stora skolan som jag själv gick i och även några lärare som jag hade för 18 år sedan fanns kvar. Dom såg så små ut när dom gick runt där på rundvandringen och jag fick en aning ångest. I ett hörn stod en jämngammal kompis till Emilia med sin pojkvän och gosade :) Åh om typ 2-3 år är jag nog redo för det här känner jag, inte nu :)
Jaja vad kan jag göra liksom?? Tjopp säger det så är jag där på rundvandring med lilleman :)
Så där då var frukosten uppäten och ett blogginlägg gjort :) Ska fixa till frillan och på med lite spackel sen blir det lite arbete på kansliet innan det är dags för Emilias utv samtal.
Önskar er en trevlig onsdag.

På återläsande


Inga kommentarer: