tisdag 5 mars 2013

Extramamma

God morgon
Tillbaka till verkligheten igen efter barnens sportlov. Som vanligt gick den veckan galet fort men vi har nog hunnit vila upp oss tror jag. Avslutade sportlovet med en helg i Edsbyn. Skönt med lite miljöombyte och trevligt att få träffa Marie och barnen igen och såklart att lära känna Thomas. Riktigt trevligt var det. Som alltid, borta bra men hemma bäst. Även om jag hade önskat en veckas ledigt till så var det skönt att komma hem och känna att det snart var vardag och lite rutiner igen vilket vi inte har haft på hela veckan.
En extra nattgäst fick vi på söndagskvällen. Jag har blivit någon form av extramamma till några av tjejerna i fotbollslaget :)  Flera av dem bor här själva för att de studerar och deras föräldrar bor längre bort. Man får rycka in ibland med lite skjuts och utfodring :) I söndags då fick jag hämta en tjej som hade haft oväntat "besök" i sin lägenhet någon gång under sportlovsveckan när hon varit hos sina föräldrar. Hon har alltså inte varit hemma under några dagar och någon gång under den tiden har en person tagit sig in i hennes lägenhet  och tagit kort på sig själv med tjejens ipad. Korten i sig var tagna i svartvitt och nu kommer jag inte ihåg vad det heter men det är inte dom här vanliga svartvita korten. Man ser ju att det är en människa men ögonen är helt vita och vi kunde inte avgöra om det var en man eller kvinna. Nu har vi lyckats fixa till kortet med ett program så det blev vanligt och nu ser vi personen. Jag tycker mig känna igen den här personen men kan inte placera varit ifrån, vilket gör mig tokig. Vad vi vet så saknas inget och dörren var inte uppbruten. Otäckt är det och man kan ju spekulera ihjäl sig.
Jaha, barnen ivägskickade till skolan och mannen tog sig en promenad. Själv spar jag träningen till i kväll då jag har en löpardejt med syrran. En sväng om med snabeldraken då och köra igång en tvättmaskin, lite plock och fix får det bli den här förmiddagen.

På återläsande

Inga kommentarer: